Monday, September 24, 2007

What's in a blog?

Tre på natten, jag är vaken och tar en kopp te. Men jag MÅSTE köpa en ny sort. Genmaicha är okej ibland, men jag vill inte dricka grönt te med popcornsmak tills jag dör....

Jag kan inte somna om just nu, och jag börjar tro att det har hänt något med min dygnsrytm som har dragit ner mitt sömnbehov med två timmar, för jag är inte trött, och jag har sovit mycket gott inatt. Men å andra sidan var jag utmattad, så det kanske inte är så konstigt? Jag har dessutom träningsvärk i benen... Hmmm... Hur hände det?

Idag blir det med största sannolikhet en rätt fullpackad dag på jobbet, det är sprintplanering och möten upp över öronen, vilket är skönt eftersom det betyder att Saker Blir Gjorda.

Nu kan det också vara läge att börja offentliggöra vad det hemliga projektet vi har pysslat med innebär, men jag får ta det en runda med de andra inblandade först.

Jag skall också sätta mig och köra en del uppdateringar på hemsidan idag tänkte jag. När jag väl är hemma. Jag har hängt för mycket framför datorn utan att göra något att det börjar irritera mig lite. Dessutom har jag en diger to-do på det privata planet som har gått lite i stå av olika rutiga skäl och randiga orsaker, så jag hoppas kunna plocka upp det slacket nu när SSK är över och man kan återvända till verkligheten. Jag har tre olika scenarioidéér som jag vill skriva ihop och jag har även ett par artiklar till Fenix. Nya numret är för övrigt ute nu, och i det kan man inte bara läsa om barbarer (även om det är mycket barbarer) utan även om havremoppar. Tove "lurade" av mig en hästartikel, och utöver den har jag också recenserat Likstorm, Scion, Changeling och Magic Xth Edition Theme Decks. Det är nog det mesta jag har skrivit i ett nummer än så länge.

På tisdag är det första delen av silversmideskursen och jag försöker komma fram till vad jag vill göra. Återuppliva tekniken känns som en bra idé. Sedan vill jag gå på bio och se The Invasion (om jag nu inte har missat den), I Am Legend, som utan tvekan skall bli intressant. Baserad på en helt fantastisk vampyrnovell med samma namn, 30 days of Night baserad på en serie av Steve Niles (mycket bra, kolla upp den!) och en hel hög andra filmer som kommer nu. Får se vem jag kan locka med mig in i biomörkret. Och för de som tycker sig ana en viss tendens mot skräck och sci-fi anar helt rätt. Det är min valda mathållning när det gäller bio.

Men nu skall jag och min träningsvärk gå och lägga oss en liten stund till med en kopp te och en.. erh.. god är väl att ta i, men bok. The Last Wish står på läselistan inför en artikel som skall skrivas och den är väl... bra. Om man inte vill behöva tänka så mycket.

No comments: