Wednesday, September 26, 2007

Saker som hon gör

1. Silversmidesglänser - ja, jag erkänner... Jag berättade aldrig att jag har gått två år på konsthantverkslinje igår... SÅ berömtörstande var jag. Men jag skall rätta till denna omoraliska attityd på nästa sammankomst. Jag fick beröm för att a) jag sågar rakt (wow, liksom) b) jag filar bra (mmmm... mjölk och honung för min uttorkade själ) och c) för att jag kan stämpla... Är detta patetiskt? Ja... rätt så.

2. Somnar med ansiktet i ett spel. Böcker är väl okej att somna i. PSP-spel är också okej att somna i, men man somnar inte i Bioshock och vaknar ett par timmar senare med kontrollen under huvudet och ett oförklarligt save game. Det gjorde jag igår. Kalla mig konstig, men... tja...

Hade jag haft lite vett hade jag kollat mailen innan jag släpade min trötta och knappdekorerade lekamen till sängen, men nu hade jag inte det så...

Jag ser redan fram emot nästa veckas exkursioner i det underbara landet silversmide. Jag har saknat det så mycket, och inser att mina händer är svaga som två nyfödda kattungar jämfört med de kapsylknäckande monster jag har haft. Dags att rätta till tror jag. Och skaffa en bra arbetsbänk hem, med verktyg och bös till. Jag tror till och med att jag skall skippa projektor till fömån för en maskinpark i arbetsrummet. Folk kommer att hata mig när jag skall flytta nästa gång. Pelarborr, gasolflaskor, rejäla träbord... mmmm...

Idag blev det dessutom morgonyoga igen. Kalla det absurt, men jag tror silversmidet återställde den balansen jag har saknat. Jag älskar verkligen att arbeta med händerna. Får plocka med skissblocket.

Idag står det inte fullt lika många möten på agendan, däremot måste ett tråk-dokument färdigställas, för nu har jag prokrastinerat nog.

2 comments:

Stellan o Lotta said...

Fnissa..
nyfödda kattungar och kapsylknäckande monster.. Det var kul.

Tänk så trevligt att du känner att du måste komma över till den här sidan igen!
Do not be afraid of the light! Walk into the light! There is a pelarborr in the light!

Dessutom har jag fått ny mobbe med kamera-blogg-grunka. Klart det ska användas!
http://stellanmob.blogspot.com/
(skamlöst att putta för egen blogg såhär, men jag har ju aldrig skämts för nått!)

devilkitten said...

I am walking! Jävlar, naglarna rök! Typiskt...

jag såg din fina mobbeblog, mend et går ju inte att kommentera! Katastrof! Så jag fick kommentera här istället...