Thursday, October 25, 2007

Cinder & Smoke

Iron & Wine har skrivit en fantastiskt bra låt som heter Cinder and Smoke. Ett klipp:

"Give me your hand,
your mother is drunk as all,
the firemen shake,
a photo from father's aunt,
cinder and smoke,
you'll ask me to pray for rain,
with ash in your mouth,
you'll ask it to burn again."

Jag var hos Doktor Sömn imorse. Det är uppenbarligen inget fel på mig, så jag fick vare sig piller eller annat knark. Däremot fick jag en KBT-lista som kunde ha varit plockad direkt från Aftonbladets special "Så får du bättre sömn".

Okej. Jag fick reda på att jag är lite bränd i kanterna. Ungefär som riktigt knapriga kakor. Men jag är inte så här illa ute än...



Bilden ovan är hämtad från en site om spontan självförbränning.

Älska mitt encyklopediska kunnande om konstiga fenomen... Snacka om att jag har den största högen med meningslöst vetande i skallen... Sjukdomar, 1700-tal och paranormala fenomen. Jag borde nog gå i terapi... Ändå...

No comments: