Monday, October 1, 2007

Stardust

Jag var på bio igår och såg Stardust, baserad på just Stardust av Neil Gaiman. Jag har den hemma, illustrerad av den oefterhärmlige Charles Vess. Det var en mycket roligare film än man hade kunnat tänka sig. Jag skall inte avslöja för mycket om det är så att det är någon som har tänkt se den, men det var många fniss i den i vilket fall som helst. Den var inte alls lika grym och brutal som boken, inte heller riktigt samma drömska känsla, men man kan inte få allt.

Sällskapet uppskattades och kommer förmodligen att få finna sig i att bli medsläpat på fler bioexkursioner. Men jag har fortfarande inte kommit över det där med American Gods...

Idag väntar en hel hög med arbete och till råga på allt ett utvärderingsmöte med Stockholms Spelkonvent. Vi får se hur det faller ut. Förhoppningsvis kommer det att finnas några på min sida. Tove och Anders kan inte närvara på grund av familjeangelägenheter, och jag vet inte om Wille har energi nog. Hanna dyker förhoppningsvis upp, och hon lär kunna peka på samma brister som jag uppmärksammat. Annars får jag väl ta smällen av att framföra mina åsikter i det forumet. Jag har ju varit högljudd förut, och det är mig knappast främmande att få stryk av stora grupper med människor. Senast det hände var på Sulake där alla utvecklare i mitt team hatade mig. Jag vet inte om det var för att jag inte gjorde som de sade eller om det var för att jag var smartare, men... Jag lärde mig att få verbalt stryk i alla fall. Inte en erfarenhet jag önskar åt någon annan att uppleva. Det var obehagligt.

Nåväl. Stålsättning. Jag kan säkerligen klämma lite mer energi ur gårdagens laddning.

No comments: