Sunday, October 21, 2007

The Man Who Fell to Earth

Jag har spenderat ett par timmar med att glo på David Bowie som utomjording och jag är förbluffad över hur stor skillnad det är på tempo i dagens filmer och de som gjordes på 70-talet. Och hur fluffigt det får lov att vara, hur oförklarat.

I vilket fall som helst har jag fått ny respekt för Bowie och för filmen. Den är helt wierd. Men det är okej, för jag är helt knarkad på för lite/ för mycket sömn och för mycket gelebönor. Den är numera en del av mina favoritfilmer. Så nu blir det total Bowiefest i iTunes. Men det är också okej. Nu skall jag rota reda på Earthling och Outside. Lyckligtvis håller jag inte med kritikerna som tycker att både Earthling och Outside mer eller mindre suger.

Gah! Nu har jag drabbats av musikbegär igen! Hela natten (nåja, delar av den) kommer därför att spenderas på golvet (det går inte att ligga i sängen av någon anledning...) lyssnandes på David Bowie på lagom hög nivå i hörlurar och med ljuset släckt.

No comments: