Friday, November 16, 2007

Bäbisar överallt!

Andreas, en av min brors och min barndomsvän som jag har känt så länge jag kommer ihåg, nästan, skall ha barn med sin fru om lite drygt en vecka.

Hur fick jag reda på det? Genom Lars, en annan ungdomsbekantskap. Grattis Andreas. Nu är två av Döda Karaktärers Sällskap klonade. Eller så klonad man nu blir när man får barn. Bea har ju sin dotter Simone.

Allt det här drar naturligtvis upp minnen från den tiden då vi satt i Lars föräldrars källare och glodde på film med filtar och chips överallt, och lagom sunkig kompisatmosfär över alltihop som en tjock rök. Gud vad vi spelade rollspel på den tiden. Och var uppe hela nätterna. Och genade över Johannesberg. Gamla goa Mariestad... Saknar jag den tiden? Nja. Jag saknar att stå så nära andra människor, men jag saknar inte förvirringen, ångesten och kalabaliken som pågick under ytan. Staffan har också vuxenpoäng kom jag på. Han har ju varit i samma förhållande i 11 år nu. Jämlars. Måste nog maila honom och prata lite. Han skall ju vara tillbaka från sin semester vid det här laget =).

Herrejävlar... Ibland glömmer man de människor som har stått närmast. För de har hamnat så långt borta.... Dags för en kontaktrunda igen med andra ord.

No comments: