Wednesday, November 14, 2007

Zombies!!!

Jag blev alldeles nyss tipsad av Johan om den här fantastiska artikeln.

Ett citat:
This may seem absurd, but you won't think its funny when you are feasting on the corpses of your friends and fellow researchers, in fact, you won't be thinking at all.


Nu måste jag ju fortsätta gräva i det här (hehe) eftersom jag ÄLSKAR zombies. Okej, älskar är väl att ta i, men... kärlek! Zombiefilmer tillhör min stora passion. De tillhör också de områden inför vilket jag är som mest kluven. Eftersom jag varje gång jag sett en zombiefilm vaknar med svetten strömmande från hjässan och ännu en trevlig hypnagog erfarenhet i bagaget. Men vem kan motstå Romeros filmer? Min stora sorg är att jag ännu inte tagit mod till mig för att se "Land of the Dead" igen...

En lista på URL:
Zombie Attack at Hierakonpolis
Archaeology.org
Zombie Survival Guide
Hjärnans bedrägliga skådespel

Jag har också drabbats av inspiration på annat håll. Jag är lite ledsen över att jag totalsågade Tannhäuser i nästa nummer av Fenix, så nu håller jag på att skriva nya regler för spelet. Eller snarare sammanställa regler man 1. hittar i, 2. kan spela med, 3. inte är så obalanserade. Jag tror nämligen att största bristen med spelet låg just i hur reglerna var formulerade och upplagda.

Men nu är det research som gäller. F.E.A.R. coming right up... WASD!

EDIT: Okej, nu har jag totalt tappat kontrollen över min hjärna. Det här är inget bra alls. (Faktum är att det är jättebra, men man kan ju låtsas ha ångest bara för att.)

I vilket fall som helst vill jag bygga ett Zombie ARG. Jag undrar vilka i kontaktboken som kan tänkas vara intresserade? Alternativt bygger man ett zombielajv... Men vem vill spela zombieforskare? Det måste finnas någon som är intresserad av att skapa något här i Stockholm... Jeez... En sak i taget.

Vill du vara med och bygga? Lämna en kommentar! Jag är fullt seriös! På ett totalt urfånigt sätt, men jag vill verkligen GÖRA något! Jag blir tokig! Jag ÄR tokig!

Mer inspiration: Forskare! Labb! Artiklar! Seriösa föreläsningar och outbreaks på kyrkogårdar runtom Sthlm. Jan Ajvide Lindkvists "Hanteringen av Odöda"!

En wiki med information, artiklar och "outbreak" rapportering. Ungefär som WHO eller CDCs websidor. Det skall vara tight, det skall vara små grupper och det kanske till och med skall röra sig över fler städer i Sverige. Jag har ju "folk" både här, i Gbg och i Malmö. Det skall kännas seriöst, men tanken är att det skall vara apkul och skrämmande på samma gång. Så hur får jag tag på folk till det här? Är det någon som är intresserad av att spela ett sådant lajv/ARG? Vilka regler skall man i sådana fall anamma? Lajvsystem?

Fan, jag har aldrig arrangerat ett lajv i hela mitt liv, och nu helt plötsligt bara kliar det i mig. Morgonens händelser har verkligen lättat mitt hjärta och det märks i huvudet också.

EDIT nr?: Jag tror jag får skriva en svensk zombiesetting helt enkelt. Baserad lite på "The Zombie Survival Guide".

No comments: