Thursday, November 15, 2007

Filmfestival!

Jag har precis bokat de första fyra biljetterna till Stockholms Filmfestival och skall snart springa till Kulturhuset och hämta ut dem.
Det börjar lite lätt på söndag med "Expired".
Samantha Morton spelar ensamma Claire som fattar tycke för en manodepressiv, självupptagen parkeringsvakt spelad av Jason Patric i Cecilia Miniucchis udda kärleksdrama "Expired".

Sedan ser jag "Ghosts of Abu Ghraib" på Torsdag i nästa vecka.
Rory Kennedy granskar skandalen i det ökända irakiska fängelset bilder av misshandlade irakiska fångar och leende amerikanska soldater.

Följt av "Eastern Promises"...
Viggo Mortensen gör nakenchock i David Cronenbergs våldsamma moraldrama "Eastern promises" endast iklädd tatueringar och ett diaboliskt leende..

Och "Manufacturing Dissent".
Moore-fansen Debbie Melnyk och Rick Caine skulle göra en hyllningsdokumentär till sin filmhjälte. Istället blev det "Manufacturing dissent" som är ett kritiskt reportage om hur Moore säljer ut sanningen för att slagkraftig.

Samtliga citat är klippta från DN

Nu jävlar skall jag fanimej inte låta något så fånigt som att jag inte har någon att gå på bio med hindra mig från att se bra film.

No comments: