Saturday, November 3, 2007

Changeling

Jag sitter och läser Autumn Nightmares som jag också skall recensera till Fenix. Den enda artikeln jag skriver till dem det här numret. Känns lite torftigt. Men jag orkar nog inte med mer än så.

På whiteboarden finns en lång lista med saker jag BORDE göra. Jag vet inte om min 12-timmars sovperiod kommer att hjälpa mig där, men jag tänker gå ner till Tumba C om ungefär en timme och skaffa mig kompisen Frank. Funderar på att hälsa på Alexander idag också. Han och jag måste prata med varandra. Eller snarare så blir det väl han som pratar med mig och jag som iakttar.

Men med tanke på snön blir det nog inte så mycket åka till stan. Det blir nog mer reflektion och jobba idag.

To-do listan:
* Etherscope - Lover's Walk (ja, det är stulet från Buffy)
* Götterdämmerung - Le rite Sacré, Caput Mortuum, Kattmanuskriptet, Stockholmstriptyk
* D20 Dark Matter - Outbreak, E.V.P.
* Hemligt projekt - handlingsplan, dokumentation
* Western - voodoo, sjukdomar, hästar
* Mallar
* Uppdatera hemsidan
* SSK - handlingsplan, agenda, testamentestjat
* Fenix - Changeling, The Witcher (men antagligen inte)
* Annat projekt - prototyper och flowcharts

Gissa hur mycket jag kommer att hinna? Inte mycket. Men å andra sidan har skrivandet lossnat när jag började måla igen, så jag skall försöka blanda lite. Jag har en idé till ett rätt schizofrent självporträtt som jag vill testa att göra, men jag tror inte jag behärskar tekniken tillräckligt väl för att lyckas. Och jag har ingen bra spegel. Men vi får se. Jag skall skissa på det idag. Och sedan har jag ju mina silverprojekt som jag faktiskt kan påbörja hemma och löda och polera på tisdag. I vilket fall som helst skall jag nog kunna leva med att mitt attention span är kortare än en halshuggen pudel.

No comments: