Wednesday, November 14, 2007

Stenras

Imorse rasade typ ett halvt ton sten från mitt hjärta. Vilket innebär att jag kan sluta oroa mig för just den biten i mitt liv. Nu kanske jag kan börja bete mig som en normal människa igen, vem vet? Jag kanske till och med kan äta ordentligt?

Men först är det till att ladda iPoden med Vreeswijk och Åkerström (och Sisters of Mercy), sedan är det dags att gå till jobbet, och utan att behöva tänka på massa annan skit som har ockuperat huvudet.

Blä. Bloggeneratorn är tillbaka...

Igår kväll kom jag hem runt 23-tiden, men det hade sina randiga skäl och rutiga orsaker. Jag har varit i verkstaden och byggt silvermasker. Jag är inte klar än, men jag skall dit igen på söndag. Då tror jag att den första kan bli färdig. Åtminstone lödd. Någon frågade igår om vad det var. "Silvermask" svarade jag. "Ja, men hur skall du ha på dig den? Är det en brosch eller vad?" "Eh... jag vet inte. Det är en silvermask..." Så långt tänker jag när jag bygger saker. Jag tror det är en skulptur mer än ett smycke. Den kommer i vilket fall som helst att bli för tung att ha på sig.

Jag gör inga smycken. Jag gör... objekt.

EDIT: SHIT! Nu fick jag en idé som kommer att kosta multum, men som vore såååå cool! En skulpterad ansiktsmask i silver, av venetiansk modell, med infattade små stenar och kedjor och... Aaaaa! Det vore SÅ läckert! Men så dyrt! Men SÅ läckert! Måste skissa!

EDIT 2: Jag kom på det! På vägen till jobbet. Silverlera. Kork och silverlera. Man kan göra ett otroligt elegant nät på det viset. Och då kanske man till och med kan ha på sig grejen. Fast vem skulle vilja skutta omkring med en hjälm av silver på sig?

No comments: