Thursday, November 22, 2007

Juno & La Zona & kasst SIM-kort

I tisdags såg jag Juno, och igår La Zona.

Juno var underbart bra. Ellen Page är helt fantastisk, men det visste jag ju sedan "Hard Candy". Vass dialog, och de som känner mig vet att jag älskar det. Så se den.

La Zona var också ruskigt bra, men den fick mig att bli alldeles iskall och att ge upp om mänskligheten. Rekommenderas också varmt.

Mitt SIM-kort strular, vilket innebär att det ibland avregistreras. Så får man inte tag på mig är det förmodligen därför. Eller så svarar jag helt enkelt inte i telefon längre.

Kate Bush - This Woman's Work


Experiment IV


Notera bristen på storbystade brudar och bling bling. Notera även Hugh Laurie och Dawn French m.fl.

Experiment IV är för övrigt en låt jag har tänkt basera ett äventyr på. Lyssna på texten.

Dagens playlist:
Placebo & David Bowie "Without You I'm Nothing"
Placebo "Pure Morning"
Talvin Singh "OK"
DAvid Bowie "Bring me the Disco King"

Talvin Singh - Devotion


Promise & the Monster - Sheets

No comments: