Thursday, November 29, 2007

Values at Play

Jag fick ett massmail av Mary Flanagan nu på morgonen om en ny website som släppts. Den heter Values at Play och går in lite på det jag har varit upprörd över på andra ställen i blogen, nämligeh hur speldesignernas egna värderingar påverkar spelet.

Det är en website jag skall gå igenom mycket noga och följa med stort intresse.

Jag fick även mail från Henrik Örnebring idag. Han har skrivit en artikel om Alternate Reality Games, som finns med i International Journal of Cultural Studies. Ibland önskar jag att jag var akademiker. Fan det är så roligt att lära sig saker. ARGH! Men samtidigt... Jag är ute i yrkeslivet, jag arbetar som speldesigner, vad mer kan man önska sig?

I övrigt är jag inne på tredje dagen av min förbannade förkylning, som för tillfället mest handlar om att ha feber och att nysa tills blodet sprutar från näsan. Jag älskar näsblod.

Men på söndag blir det Rufus Wainwright på Cirkus, och då MÅSTE jag vara frisk.



Rufus gör mig glad.

No comments: