Friday, November 2, 2007

VooDolls II

Nu har jag glad i hågen varit på Designtorget och handlat VooDolls. Det blev en Roxie Heartstealer, en Trinity och en Angel.

Angel är till en kompis, och de övriga två är till mig. Tyvärr hittade jag inte Night Viper, annars hade jag köpt den med. Och Zombie Magician. Och Siouxie!

Night Viper älskar mörkret. Han är en skicklig krigare och behärskar avancerade ninja- tekniker till fulländning.

Night Viper verkar på natten och bekämpar alla som utnyttjar mörkret i syfte att skada andra. Han är spökens och andra onda nattvarelsers allra värsta fiende.

Night Viper skyddar dig som är rädd för mörkret. Har du svårt för att sova ser han till att du kan göra det tryggt och gott.

Zombie Magician avskyr irriterande personer och trångsynta gnällspikar. Han behärskar alla VooDooritualer, både för onda och goda ändamål.

Alla som inte kan passa tider eller tränger sig före i köer och smackar med mat i munnen ligger också risigt till. Detta gäller även folk som är trögfattade, långsamma och alltid står i vägen.

Zombie Magician använder VooDoons mörkaste krafter för att slå tillbaka mot irriterande personer.

Siouxsie är Goth av den gamla skolan. Hennes krafter kommer från den mörka sidan av voodoo. Hon tar inte skit från någon och är fast besluten att gå sin egen väg utan att kompromissa.

Siouxsie kämpar mot det normala och ordinära. Hon blir uttråkad av människor som är mainstream och kan bli ganska elak mot dem.

Siouxsie hjälper dig att gå din egen väg och göra livet surt för alla tråkiga mainstream människor.


Jag hittade också en brosch/ pin med texten "Alla andra är dumma i huvudet" som jag köpte, men inte vet om jag skall behålla eller ge bort, och fyra helt underbara klistermärken.

"Varning för Bebis" till Maria, "varning för drake" till Wille (han heter Drake i whatevervilketnamniordningendetnuär - go figure...) och "varning för varulv" och "här slutar allmän väg" till mig själv. Det fanns åtskilliga som lockade, men pengarna tog slut.

No comments: